TYDZIEŃ I 12.02-16.02.2024
godz. od 10.00 do 15.00
Poniedziałek
Warsztaty mydlarskie
W ramach warsztatów osoba prowadząca zapozna uczestników z historią mydła w formie krótkiej prezentacji. Każdy z uczestników wykona samodzielnie mydełko, dobierze do niego kolor, zapach oraz inne dedykowane dodatki. Po zastygnięciu mydła, zostanie ono zapakowane i zabrane przez uczestników do domu.
Warsztaty malowania na szkle
W ramach warsztatów uczestnicy zapoznani zostaną z historią, tradycjami i technikami malowania na szkle. Każdy wykona samodzielnie jeden obrazek, który zabierze ze sobą na pamiątkę do domu.
Wtorek
Wycieczka do Funzeum w Gliwicach
Podczas wycieczki uczestnicy między innymi: wyruszą w barwną podróż po tęczy, gdzie odkryją sztukę łączenia barw; zanurzą się w fantastyczny świat odbicia i załamania światła, gdzie dowiedzą się nie tylko o fazach księżyca, ale również o tym, jak ich własne odbicia mogą zaskakiwać; pokażą swoje kreatywne szaleństwo, tworząc własne wzory, które przeniosą ich do magicznego świata kalejdoskopu; odkryją fascynujący świat sztucznych źródeł światła, sprawdzając, jak ludzie używają ich w codziennych rzeczach.
Środa
Warsztaty archeologiczne „Rzemieślnicy i zielarki w pradziejach”
Zajęcia poświęcone są pracy metalurgów sprzed 5 tys. lat. Uczestnicy zobaczą kopie broni i ozdób wykonanych z brązu, a także poznają modę z pradziejów. Drugim wątkiem są czynności związane z zielarstwem, medycyną i sztuką kulinarną w dawnych wiekach.
Zwiedzenie Fortu Borek z przewodnikiem
Trasa zwiedzania fortu wiedzie częścią koszar, przez poterny, kaponiery, wał artyleryjski oraz piechoty, a także trójpoziomowe podziemne skrzyżowanie. Zwiedzający odwiedzają także salę muzealno-edukacyjną, w której została zrekonstruowana sala żołnierska.
Warsztaty bębniarskie
Podczas zajęć dzieci poznają i doświadczają dźwięku bębnów afrykańskich oraz ćwiczą na nich podstawowe rytmy. Biorą także udział w zabawach ruchowo-wokalnych oraz uczą się swobodnej improwizacji w grze na bębnach przy akompaniamencie prowadzącego.
Czwartek
Wycieczka do Zamku w Pszczynie
W programie:
Zajęcia Edukacyjne: "Na dworze Hochbergów"
Kim był marszałek dworu? Co to świta dworska? Czym zajmował się kredensarz? Na te oraz inne pytania szukaj odpowiedzi w trakcie zajęć edukacyjnych Na dworze Hochbergów, realizowanych na eskpozycji wnętrz pierwszego i drugiego pietra zamku
Warsztaty pt. Pozdrowienia z Muzeum Zamkowego w Pszczynie (sztuka pisania listów)
Piątek
Spotkanie z kulturą Indian prerii Ameryki Północnej
W programie m.in.: prezentacja oryginalnego indiańskiego stroju i przedmiotów codziennego użytku, powiązania kulturowe między Polakami a Indianami, nauka słów w języku indiańskim, taniec zwiadowców, taniec kruka, wyścigi lisów.
Warsztaty „Ciekawe Instrumenty”
Na warsztatach dzieci będą mieć okazję m.in. zagrać na instrumentach z całego świata i doświadczyć ich brzmienia (np. australijskie didgeridoo, tybetańska śpiewająca misa, gong tybetański, peruwiańska lluvia seca, nikaraguańskie marakasy, estońska okaryna, marokańska gnaoua); przypatrzeć się, jak zrobione są instrumenty i poznać historię niektórych z nich oraz odkryć, że dźwięk można nie tylko usłyszeć, lecz również poczuć i zobaczyć.
TYDZIEŃ II 19.02-23.02.2024
godz. od 10.00 do 15.00
Poniedziałek
Warsztaty mydlarskie
W ramach warsztatów osoba prowadząca zapozna uczestników z historią mydła w formie krótkiej prezentacji. Każdy z uczestników wykona samodzielnie mydełko, dobierze do niego kolor, zapach oraz inne dedykowane dodatki. Po zastygnięciu mydła, zostanie ono zapakowane i zabrane przez uczestników do domu.
Warsztaty malowania na szkle
W ramach warsztatów uczestnicy zapoznani zostaną z historią, tradycjami i technikami malowania na szkle. Każdy wykona samodzielnie jeden obrazek, który zabierze ze sobą na pamiątkę do domu.
Wtorek
Wycieczka do Funzeum w Gliwicach
Podczas wycieczki uczestnicy między innymi: wyruszą w barwną podróż po tęczy, gdzie odkryją sztukę łączenia barw; zanurzą się w fantastyczny świat odbicia i załamania światła, gdzie dowiedzą się nie tylko o fazach księżyca, ale również o tym, jak ich własne odbicia mogą zaskakiwać; pokażą swoje kreatywne szaleństwo, tworząc własne wzory, które przeniosą ich do magicznego świata kalejdoskopu; odkryją fascynujący świat sztucznych źródeł światła, sprawdzając, jak ludzie używają ich w codziennych rzeczach.
Środa
Warsztaty archeologiczne „Rzemieślnicy i zielarki w pradziejach”
Zajęcia poświęcone są pracy metalurgów sprzed 5 tys. lat. Uczestnicy zobaczą kopie broni i ozdób wykonanych z brązu, a także poznają modę z pradziejów. Drugim wątkiem są czynności związane z zielarstwem, medycyną i sztuką kulinarną w dawnych wiekach.
Zwiedzenie Fortu Borek z przewodnikiem
Trasa zwiedzania fortu wiedzie częścią koszar, przez poterny, kaponiery, wał artyleryjski oraz piechoty, a także trójpoziomowe podziemne skrzyżowanie. Zwiedzający odwiedzają także salę muzealno-edukacyjną, w której została zrekonstruowana sala żołnierska.
Warsztaty bębniarskie
Podczas zajęć dzieci poznają i doświadczają dźwięku bębnów afrykańskich oraz ćwiczą na nich podstawowe rytmy. Biorą także udział w zabawach ruchowo-wokalnych oraz uczą się swobodnej improwizacji w grze na bębnach przy akompaniamencie prowadzącego.
Czwartek
Wycieczka do Zamku w Pszczynie
W programie:
Zajęcia Edukacyjne: "Na dworze Hochbergów"
Kim był marszałek dworu? Co to świta dworska? Czym zajmował się kredensarz? Na te oraz inne pytania szukaj odpowiedzi w trakcie zajęć edukacyjnych Na dworze Hochbergów, realizowanych na eskpozycji wnętrz pierwszego i drugiego pietra zamku
Warsztaty pt. Pozdrowienia z Muzeum Zamkowego w Pszczynie (sztuka pisania listów)
Piątek
Spotkanie z kulturą Indian prerii Ameryki Północnej
W programie m.in.: prezentacja oryginalnego indiańskiego stroju i przedmiotów codziennego użytku, powiązania kulturowe między Polakami a Indianami, nauka słów w języku indiańskim, taniec zwiadowców, taniec kruka, wyścigi lisów.
Warsztaty „Ciekawe Instrumenty”
Na warsztatach dzieci będą mieć okazję m.in. zagrać na instrumentach z całego świata i doświadczyć ich brzmienia (np. australijskie didgeridoo, tybetańska śpiewająca misa, gong tybetański, peruwiańska lluvia seca, nikaraguańskie marakasy, estońska okaryna, marokańska gnaoua); przypatrzeć się, jak zrobione są instrumenty i poznać historię niektórych z nich oraz odkryć, że dźwięk można nie tylko usłyszeć, lecz również poczuć i zobaczyć.