Celem zajęć jest pobudzenie wszelkich możliwych zmysłów. Dzieci w wieku 1-3 lat będą poznawać różne faktury, smaki, kolory i zapachy. Będą sypać, mieszać, lepić, malować, zgniatać, wąchać, smakować. To swoboda działania na otwartej przestrzeni, spontaniczna aktywność bez poleceń, z wykorzystaniem wyłącznie produktów spożywczych. Zajęcia koncentrują uwagę na dziecięcej ciekawości świata i potrzebie doświadczania świata, zgodnie z myślą "brudne dziecko to szczęśliwe dziecko".
Zajęcia wpływają na optymalny rozwój całego organizmu małego dziecka. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy.
Przygotowane zabawy pozwalają dzieciom wszystkimi zmysłami poznawać faktury, smaki, kolory i zapachu. Dzieci bawią się przesypując, mieszając, malując i lepiąc mając swobodę działania na otwartej przestrzeni bez sztywnych poleceń.
Dzieci same decydują z czego chcą w danym momencie skorzystać. Na zajęciach wykorzystywane są tylko i wyłącznie bezpieczne produkty spożywcze. Zajęcia opierają się na dziecięcej ciekawości świata i potrzeby doświadczania zgodnie z myślą "brudne dziecko to szczęśliwe dziecko".
Stwarzamy przestrzeń, która ma umożliwić dzieciom rozwój i wparcie kompetencji intra- i inter-personalnych.
Rozwijamy kompetencje niezbędne we współczesnym życiu: kreatywność, aktywność, innowacyjność, elastyczność w działaniu, decyzyjność, współpracę, konsekwencję, samoświadomość, autorefleksyjność, silną motywację wewnętrzną, wiarę we własne możliwości.
Prowadzenie:
Katarzyna Wróbel, psycholog, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, pedagog wczesnoszkolny, absolwentka promocji zdrowia i profilaktyki uzależnień Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie oraz pedagogiki resocjalizacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego, w trakcie studiów podyplomowych z diagnozy i terapii procesów integracji sensorycznej w Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie, trener zajęć ogólnorozwojowych dla dzieci takich jak: Sensoplastyka®, SMYKO-multisensoryka®, GROW with play ©, metoda Ruchu Rozwijającego bazująca na pracy Weroniki Sherborne, instruktorka Polskiej Szkoły Masażu Shantala, terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej, trener grafomotoryki, streetworker, koordynator i wychowawca grup młodzieżowych, animator, instruktorka Zumba® fitness, Zumba®Kids & Zumba®Kids Junior.