Zajęcia polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka. Głównym narzędziem osoby prowadzącej jest głos wspomagany także instrumentami orffowskimi (grzechotki, kastaniety, tamburyny, dzwonki). We wspólnej zabawie wykorzystywane są również takie akcesoria jak chusta animacyjna, piórka, chustki, wstążki, bańki mydlane.
Zajęcia pokazują, ile radości można czerpać z improwizacji, jak można się bawić przy muzyce i z muzyką. Umuzykalnianie metodą prof. Gordona we wczesnym okresie życia dziecka wspomaga naturalny proces rozumienia muzyki, ułatwia tworzenie oraz improwizowanie, stymuluje wszechstronny rozwój i pobudza zdolność komunikowania się.
Dzieci zyskują także większą płynność mowy i lepszą dykcję. Ponadto pojawiają się i inne zalety, przede wszystkim większa zdolność koncentracji, co z kolei ma niebotyczny wpływ na rozwój intelektualny dziecka.
Prowadzenie: Anna Szwugier, absolwentka Pedagogiki na Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalność - Animacja Społeczno - Kulturowa oraz Zarządzania w Sektorze Publicznym i Samorządowym. Ukończyła również szkołę muzyczną II-go stopnia w klasie fletu poprzecznego. Jej ogromną pasją jest muzyka. Praca z małymi dziećmi to dla niej wyzwanie, które przynosi dużo satysfakcji. Prywatnie mama cudownego Stasia, miłośniczka wypraw rowerowych oraz wędrówek po górach.