Program

  • Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Passacaglia c-moll BWV 582
  • César Franck (1822-1890)
    Preludium, Fuga i Wariacja op. 18

  • Krzysztof Lenczowski (*1986)
    Rzeczy osobiste (autorskie kompozycje)
  • Ferenc Liszt (1811-1886)
    Preludium i Fuga na temat B-A-C-H S.260
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019

Tynieckie Recitale Organowe Rok XLVI

1 /

Barbara Lorenc - organy

Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego oraz dra hab. Witolda Zabornego (dyplom z wyróżnieniem, 2016). W 2019 roku, na podstawie rozprawy doktorskiej pod tytułem „Faust Petra Ebena i Don Kichot Guy Boveta jako przykład tłumaczenia intersemiotycznego w muzyce organowej XX i XXI wieku”, otrzymała tytuł doktora sztuki muzycznej.

Edukację muzyczną rozpoczęła w 1998 roku w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. M. Karłowicza w Katowicach, w klasie fortepianu Nikodema Goławskiego. W 2011 roku ukończyła z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. M. Karłowicza w Katowicach, w klasie organów Zygmunta Antonika. W latach 2009-2014 studiowała kulturoznawstwo ze specjalnością teatrologiczną na Uniwersytecie Śląskim, uzyskując dyplom magisterski z wyróżnieniem. Uczestniczyła w kursach interpretacji muzyki organowej prowadzonych m.in. przez G. Gnanna, L. Lohmanna, B. Haasa, H. Fagiusa, H. Boerema, P. van Dijka, B. Oberhammera, J.P. Knijffa, J. Serafina, M. Toporowskiego, R. Szlaużysa. Występuje jako solistka i kameralistka w Polsce i za granicą. Koncertowała w ramach licznych międzynarodowych i ogólnopolskich festiwali organowych, m.in.: we Włoszech, w Holandii, na Litwie, w Czechach, w Bazylice na Jasnej Górze, w Sejnach, Warszawie, Wrocławiu, Nysie, Pasłęku, Nowej Rudzie, Pasymiu, Nowym Sączu, Brennej, Żywcu, Pogórzu, oraz na Górnym Śląsku.
fot. archiwum artysty
W kręgu jej zainteresowań znajduje się przede wszystkim późnoromantyczna oraz współczesna muzyka organowa. Jest laureatką II Nagrody XXVII Międzynarodowego Konkursu Organowego w Rumii (2015) i półfinalistką VII Międzynarodowego Konkursu Organowego im. M.K. Ciurlionisa w Wilnie (2015). Otrzymała również wyróżnienie na III Międzynarodowym Konkursie Organowym Barok i Romantyzm w Katowicach (2016), a także tytuł finalisty i nagrody specjalne na I Międzynarodowym Konkursie Duetów Organowych Per Organo a Quattro Mani w Nowym Sączu. Kilkukrotnie otrzymała Nagrodę Promocji Młodych Twórców Kultury, przyznawaną przez Prezydenta Miasta Katowice. Wraz z Eweliną Bachul tworzy Molte Voci Organ Duo, wykonujący muzykę organową przeznaczoną na dwóch wykonawców, jak i transkrypcje muzyki symfonicznej operowej oraz kameralnej. Prowadzi działalność pedagogiczną, ucząc gry na organach w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im. K. Szymanowskiego w Katowicach oraz Zespole Szkół Muzycznych I i II stopnia w Rudzie Śląskiej.

Krzysztof Lenczowski - wiolonczela

Artysta urodzony w 1986 r. w Krakowie, jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i Rafała Kwiatkowskiego. Od kwietnia 2008 r. do listopada 2009 r. pracował w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus, a od lutego 2009 r. do stycznia 2015 r. wchodził w skład Warszawskiej Grupy Wiolonczelowej Cellonet prowadzonej przez prof. Andrzeja Bauera. Od października 2019 r. jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale jazzu i muzyki estradowej. Gra także na gitarze – ukończył Policealne Studium Jazzu im. H. Majewskiego w Warszawie w klasie prof. Piotra Lemańskiego.
fot. Jakub Słabek
Lenczowski jako członek własnych zespołów, a także jako muzyk sesyjny nagrał ponad 80 płyt, w tym trzy autorskie albumy – „Internal Melody” (pierwszą polską płytę jazzową sygnowaną nazwiskiem wiolonczelisty, która w 2016 roku została nagrodzona Fryderykiem w kategorii „Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku”), „Rzeczy osobiste” (wydany w lipcu 2018 roku album będący studyjnym zapisem recitalu solowego), oraz „Lost Journey” (wydany w marcu 2021 nagrany w trio z Kajetanem Galasem na organach hammonda i Bartkiem Staromiejskim na perkusji). W latach 2014-2018 pięciokrotnie zwyciężał w plebiscycie Jazz Top magazynu Jazz Forum w kategorii instrumenty różne. Od 2010 roku podstawowym polem artystycznej działalności artysty pozostaje Atom String Quartet – wiodący polski zespół jazzowy oraz jeden z najciekawszych kwartetów smyczkowych na świecie.

Do pobrania:

Wydarzenie z cyklu

Plakaty

plakat

Na skróty

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.