13 sierpnia/niedziela, godz. 16.00

Tomasz Soczek – organy
Piotr Lato - klarnet

W programie:

Camille Saint-Saëns (1835-1921) – Fantazja nr 1 Es-dur

Alexandre Guilmant (1837-1911) - Prière et berceuse op. 27

César Franck (1822-1890) - Pièce héroïque z cyklu Trois pièces pour Grand Orgue

Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Adagio na klarnet solo

Aleš Pavlorek (1971) – Meditace na téma A. Pärta pro sólový clarinet

Leonardo de Lorenzo (1875-1962) Suite Mythologique op.38 cz. 2 Marsyas

Gaston Litaize (1909-1991) - Prélude et danse fuguée

Tomasz Soczek (1990) - Improwizacja

Charles-Marie Widor (1844-1937) - Toccata z V symfonii organowej f-moll op. 42 nr 1
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
1 /
Tomasz Soczek – organista, doktor sztuk muzycznych, absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie studiował pod kierunkiem Juliana Gembalskiego i  Witolda Zabornego. Kształcił się również u Jaroslava Tůmy na Wydziale Muzycznym Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze.

Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów organowych, m.in. III Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Alexandra Goedicke w Moskwie (II nagroda i nagroda specjalna), III  Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Jana Kucharskiego w Łodzi (II nagroda, I nie przyznano), XVIII Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Petra Ebena w Opavie (II nagroda), II  Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Kurta Boßlera we Freiburgu (III nagroda), V  Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Daniela Herza w Brixen (III nagroda). Został dwukrotnym stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz laureatem nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w twórczości artystycznej.

Pracuje na stanowisku asystenta w Katedrze Organów i Klawesynu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, jest również organistą karmelitańskiego Sanktuarium św. Józefa Obrońcy Krakowa. Ma ponadto kwalifikacje tyflopedagogiczne i na co dzień pracuje z uczniami niewidomymi i  słabowidzącymi.

Wśród jego zainteresowań szczególne miejsce zajmuje improwizacja organowa. Jest autorem rozprawy „Improwizowane formy muzyki organowej w stylistyce renesansowej i barokowej. Praktyka improwizacji organowej do XVIII wieku w ujęciu historycznym i kognitywnym”, którą obronił w katowickiej uczelni w  2020 roku.

Poza improwizacją, Tomasz Soczek realizuje się twórczo na płaszczyźnie kompozycji, wśród jego zainteresowań szczególne miejsca zajmuje też fisharmonia artystyczna (harmonium d’art).
fot. archiwum artysty
Piotr Lato – już jako uczeń, a potem student klarnetu, uzyskał szereg nagród i wyróżnień w ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in. w 2002 roku został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego „Praska Wiosna” w Pradze, w 2006 roku zdobył III nagrodę w IV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku, a  w ostatnim czasie II nagrodę w MEDICI International Music Competition.

Jego ożywiona działalność artystyczna i naukowa została wielokrotnie doceniona poprzez liczne stypendia oraz odznaczenia, m.in. odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2016), Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” – za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury (2019), Brązowy Krzyż Zasługi (2019), Partnerstwo dla Muzyki 2.0 (2020), Stypendium Twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2020), odznakę „Honoris Gratia” Miasta Krakowa (2021) oraz „Medal Komisji Edukacji Narodowej” (2022).

Wziął udział w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych, takich jak Festiwal Wielkanocny Ludwiga van Beethovena, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Muzyka w Starym Krakowie, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach”. Zrealizował szereg nagrań płytowych, telewizyjnych i radiowych dla wytwórni polskich i zagranicznych, m.in. DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music.

Prowadzi działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2006 roku jest zawodowo związany z Akademią Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie – początkowo na stanowisku asystenta w klasie klarnetu. W 2011 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w zakresie instrumentalistyki, po czym objął stanowisko adiunkta. W 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Od roku 2020 jest kierownikiem Katedry Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w  Krakowie na stanowisku profesora AMKP.

Od 2004 roku pełni funkcję pierwszego klarnecisty Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Gościnnie koncertuje z wieloma orkiestrami i zespołami, jak również solo. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Współpracuje z Henri Selmer Paris, MARCA Reeds, Eddie Daniels Expressions Ligatures oraz Chedeville USA.
fot. archiwum artysty

Organizatorzy/Partnerzy:

logo CKP
Logo Fundacja Chronić Dobro
Logo Dzielnica VIII

Patroni medialni:

Wydarzenie z cyklu

Plakaty

Na skróty

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.