23 lipca/niedziela, godz. 16.00

Kamil Mika – organy
Oriana Masternak – skrzypce

Louis Vierne (1870-1937) Carillon de Westminster Op. 54 nr 6

Mieczysław Surzyński (1866-1924) Chant triste Op. 36 nr 2

Jehan Alain (1911-1940) Litanies JA 119

Georg Philipp Telemann (1681-1767)
Fantazja na skrzypce solo nr 7 TWV 40:20
Dolce – Allegro – Largo – Presto

Heinrich Ignaz Franz Biber (1644-1704) Passacaglia na skrzypce solo

Cecilia McDowall (1951) Church bells beyond stars

Maurice Duruflé (1902-1986) Prélude et fugue sur le nom d'Alain Op. 7
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2020
Tynieckie Recitale Organowe 2019
1 /
Kamil Mika – urodził się w 1987 r. w Krakowie. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie studiował w klasie organów prof. Andrzeja Białki. Swoją edukację muzyczną kontynuował na Uniwersytecie Gutenberga w Moguncji pod kierunkiem prof. Gerharda Gnanna, a także podczas licznych kursów interpretacji muzyki organowej, w kraju i za granicą, prowadzonych przez wybitnych organistów, takich jak: Olivier Latry, Daniel Roth, Wolfgang Zerer, Ben van Oosten, Harald Vogel, Lorenzo Ghielmi, Pieter van Dijk, Christophe Mantoux czy Guy Bovet.

Występował jako solista i kameralista na festiwalach muzycznych w Polsce oraz w Anglii, Austrii, Czechach, Estonii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Litwie, Niemczech, Norwegii, Portugalii, Szkocji, Ukrainie, Walii, na Węgrzech i we Włoszech. Wśród niektórych miejsc koncertów można wymienić: Katedrę św. Pawła w Londynie, Katedrę św. Idziego w Edynburgu, Pałac Królewski w Madrycie, Katedry w Barcelonie, Salamance, Tallinie, Tromsø, Cagliari, Uniwersytety w Glasgow i St Andrews, a także kościoły w  Budapeszcie, Padwie, Pradze, Sewilli czy w Wiedniu.

W 2017 roku w Filharmonii w Użhorodzie w Ukrainie wspólnie z Orkiestrą Filharmonii Zakarpackiej i  dyrygentem Victorią Savlyavchyk-Tsanko wykonał Koncert na organy i orkiestrę g-moll Mieczysława Surzyńskiego.

W 2019 roku został stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego za realizację Festiwalu Polskiej Muzyki Organowej im. Mariana Sawy w Krakowie. Jest członkiem komitetów artystycznych stowarzyszeń organowych Organ Progress we Włoszech i Aberdeen and District Organists’ Association w Szkocji, gdzie obecnie mieszka i jest organistą kościoła St James Episcopal Church oraz Kaplicy Królewskiej Uniwersytetu w Aberdeen.
fot. archiwum artysty
Oriana Masternak – skrzypaczka, kameralistka, pedagożka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, doktor habilitowana sztuk muzycznych. Wielokrotnie nagradzana interpretatorka i badaczka muzyki polskiej, zarówno tej zapomnianej, jak i najnowszej. Artystka regularnie koncertuje jako solistka i, przede wszystkim, jako kameralistka w Azji, obu Amerykach i  większości krajów Europy, prezentując wszechstronny repertuar obejmujący arcydzieła wszystkich epok oraz prawykonania utworów jej dedykowanych. Gra na instrumencie Sebastiana Lang z 1788 r.

Jak podkreślają krytycy, jej grę cechuje „piękny dźwięk, niezwykle bogate barwy, nieskazitelna intonacja, naturalne frazowanie”. Występowała na takich festiwalach, jak Norfolk Chamber Music Festival (USA), FestivalPablo Casals (Prades), Mozartiade (Augsburg), Kalkalpen Festival (Grossraming), Pacific Music Festival (Sapporo), 21. Frühling Wiener Festival (Konzerthaus, Wiedeń), Warszawska Jesień czy Sacrum Profanum. W styczniu 2012 roku Oriana występowała w słynnej sali Musikverein w Wiedniu, w  listopadzie 2014 roku w Muzeum im. Puszkina w Moskwie, zaś w grudniu 2015 roku w nowojorskiej CarnegieHall. Jesienią 2019 roku została zaproszona do wykonania 13 recitali z muzyką polską w  najbardziej prestiżowych salach koncertowych Chin (przy fortepianie Justyna Danczowska). Od 2014 roku Oriana Masternak współtworzy Messages Quartet – zespół specjalizujący się w wykonawstwie polskiej muzyki kameralnej.

Zdobywczyni szeregu nagród na konkursach krajowych i międzynarodowych, m.in. w Bułgarii, Nowym Jorku, Wiedniu, Holandii i we Włoszech oraz w Krakowie i Łodzi. Jest także stypendystką rozmaitych organizacji, m.in. Programu Stypendialnego „Młoda Polska”, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, European Chamber Music Academy, Louise Willson Scholarship (Yale University, USA), Pacific Music Festival w Japonii, Instytutu Adama Mickiewicza, firmy Thomastik Infeld, Małopolskiej Fundacji Stypendialnej „Sapere Auso”, Stypendium Twórczego Miasta Krakowa.

Studiowała w Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem w klasie Prof. Romana Reinera), Koninklijk Conservatorium w Brukseli, European Chamber Music Academy, Yale School of Music oraz w  Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. Do jej artystycznych mistrzów należą Johannes Meissl, Katalin Sebestyen, Małgorzata Skorupa, Magdalena Szczepanowska oraz Tokyo Quartet. W 2014 r. nakładem wydawnictwa Akademii Muzycznej w Krakowie ukazała się debiutancka płyta artystki z utworami na skrzypce i fortepian Luciena Durosoira (przy fortepianie Sławomir Cierpik), zaś rok 2017 zaowocował albumem „Philipp Scharwenka. Music for violin and piano”, wydanym nakładem wydawnictwa Acte Prealable (przy fortepianie Sławomir Cierpik). Oriana nagrywała także dla Wydawnictwa DUX (Komplet Kwartetów smyczkowych S. Laksa w wykonaniu Messages Quartet oraz album „Messages”), SOLITON czy Wydawnictwa UMFC. W 2021 roku nakładem wydawnictwa DUX ukazały się dwa albumy: „Parallels” (przy fortepianie Justyna Danczowska) oraz nominowany do nagród Akademii Fonograficznej Fryderyk „Bacewicz/Tansman – Piano Quintets” (Julia Kociuban i Messages Quartet). W 2022 roku razem z Julią Kociuban i Messages Quartet otrzymała nagrodę II  Międzynarodowego Konkursu „Muzyczne Orły” w kategorii Zespół Kameralny.

Oriana Masternak prowadzi swoją klasę skrzypiec w Katedrze Skrzypiec i Altówki w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Była także jurorką Makroregionalnych Przesłuchań Kameralnych Szkół II st. w Gdańsku, Międzynarodowego Konkursu Interpretacji Muzycznej w Krasiczynie, Międzynarodowego Konkursu Muzycznego „OPUS” oraz Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego „Janko Muzykant” w Sochaczewie. Prowadziła kursy mistrzowskie w Polsce i za granicą (m.in. w Hiszpanii i Brazylii). Od kilku lat jest wykładowcą Małopolskiej Akademii Talentów w Łącku, a  także Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Kursów „Jak Wieniawski” w Kazimierzu.
fot. archiwum artysty

Organizatorzy/Partnerzy:

logo CKP
Logo Fundacja Chronić Dobro
Logo Dzielnica VIII

Patroni medialni:

Wydarzenie z cyklu

Plakaty

Na skróty

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.