Urodzony w 1995 r. w Krakowie. Zdobywca nagród i wyróżnień w konkursach solowych i kameralnych – m.in. I nagrody oraz wyróżnienia za najlepsze wykonanie utworów Johanna Sebastiana Bacha w konkursie organowym w Krasnobrodzie w 2013 r., wyróżnienia w Ogólnopolskim Bachowskim Konkursie Organowym w Krakowie w 2015 r., I nagrody i dalszych wyróżnień w I Konkursie Muzyki Organowej i Organowo-Kameralnej w Mielcu w 2016 r. (duo organowe), wyróżnienia w VI Akademickim Konkursie Organowym Romuald Sroczyński in memoriam w Poznaniu w 2018 r.
Ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. Władysława Żeleńskiego oraz Akademię Muzyczną w Krakowie, pod kierunkiem prof. dr. hab. Andrzeja Białki. W ramach programu ERASMUS+ studiował w Musikhochschule Lübeck w klasie organów prof. Arvida Gasta. Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez krajowych i zagranicznych pedagogów – m.in. Juliana Gembalskiego, Józefa Serafina, Thierry'ego Escaicha, Hansa Fagiusa, Lorenzo Ghielmiego oraz Gerharda Gnanna.
Koncertował jako solista i kameralista podczas festiwali w Polsce – m.in. w ramach Festiwalu Organowego Młodych w Sejnach, Międzynarodowego Letniego Festiwalu Muzycznego w Jastrzębiej Górze a także we Francji, Niemczech i na Litwie. Występował również jako akompaniator oraz jako członek orkiestry i kameralista w licznych zespołach (m.in. z Filharmonią Krakowską). Był pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym pierwszej edycji Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Wieliczce (2017). W 2018 r nagrał utwór solowy i kameralny na płytę „Młodzi organiści w koncertach u Świętego Marcina”.
Od 2019 r. prowadzi klasę organów w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej II stopnia im. ks. Kardynała Franciszka Macharskiego w Krakowie. Pełni także funkcję organisty liturgicznego.
Urodzona w Krakowie. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim (2002 r.) oraz śpiew solowy na Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasie prof. Ewy Wdowickiej (2009 r.). Podczas studiów powołała do życia Międzywydziałowe Koło Naukowe Muzyki Dawnej.
Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem m.in. prof. Charlotte Lehmann i prof. Roberta Nakonecznego. Jest laureatką III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Iuventus Canti 2009 (Vrable, Słowacja).
Posiada w repertuarze muzykę różnych epok, od baroku po utwory współczesne. Wraz z gambistą – Kazimierzem Pyzikiem, wykonuje zapomnianą muzykę polskiego baroku, a z wiolonczelistą – Łukaszem Laxym, pieśni protestantów polskich doby renesansu. Dokonuje prawykonań utworów polskich kompozytorów oraz polskich prawykonań dzieł kompozytorów zagranicznych. Dla Blanki Dembosz - Tondery utwory komponowali i komponują: Katarzyna Taborowska, Paulina Załubska, Ewa Fabiańska-Jelińska, Katarzyna Kwiecień-Długosz, Martyna Kosecka, Jerzy Fryderyk Wojciechowski, Mateusz Ryczek, Patryk Lichota, Michał Ossowski, Michał Pawełek, Rafał Zapała, Ryszard Lubieniecki oraz Krzysztof Gawlas. Występowała z zespołem muzyki improwizowanej KakofoNIKT.
Brała udział m.in. w 41. i 47.Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna”, w 11., 13. i 17. Festiwalu Muzyki Pasyjnej i Paschalnej w Poznaniu, w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Improwizowanej FRIV w Poznaniu, w festiwalu Sound Screen Festival w Bydgoszczy, w 28. i 30. Międzynarodowym Festiwalu Kompozytorów Krakowskich, III Krakowskim Festiwalu Akordeonowym oraz Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, z upodobaniem promując polską muzykę nową, w szczególności współczesną muzykę elektroniczną i improwizowaną.
Jest założycielką Kolegium Muzyki Ewangelickiej , w którym śpiewa i którym kieruje. Jest też autorką scenariusza i reżyserką koncertu „Po drugiej stronie Lete” (premiera podczas Festiwalu Muzyki Pasyjnej i Paschalnej 2013), dyrektorką artystyczną, pomysłodawczynią Festiwalu Głosu „Nagłos(y)” (Kraków 2017) oraz inicjatorką i współtwórczynią ogólnopolskich warsztatów „Muzyka współczesna da się lubić!” w PSM II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie w 2013 r., podczas których prowadziła kurs wokalny poświęcony muzyce wokalno-instrumentalnej Witolda Lutosławskiego. Jako nauczycielka śpiewu realizowała program Rady Królewskich Szkół Muzycznych ABRSM oraz brytyjski program Rockschool.
Prowadzi aktywną działalność pedagogiczną (kursy śpiewu „Kobiecy głos ma głos!”, „Głos ma głos!”, „Głos i elektronika”) w Krakowie (Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki, Klub Kultury Chełm, Klub Kultury Wola) oraz w Poznaniu (Now Music. Nowowiejski School of Music), gdzie pracuje z seniorkami, dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi według swojej autorskiej metody.
Fotoreportaż z wydarzenia
1
/