Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. w Przemyślu, w klasie organów dr. Daniela Prajznera oraz Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Mar-cina Szelesta (dyplom z wyróżnieniem). Zdobył III nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Organo-wym w Katowicach „W kręgu europejskich organów barokowych” (2014). W roku akademickim 2015/16 odbył roczne studia w ramach stypendium Erasmus, w Hochschule für Musik we Freiburgu, w klasie organów prof. Martina Schmedinga oraz Matthiasa Maierhofera. Obecnie jest doktorantem na Akademii Muzycznej w Krakowie. Brał udział w kursach mistrzowskich oraz sesjach naukowych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Pieter van Dijk, Martin Schmeding, James Johnstone, Wolfgang Zerer, Lorenzo Ghielmi, Bernhard Haas, Hans Fagius, Hayo Boerema, Johannes Geffert.
Urodzony w 1969 r. w Wadowicach, andrychowianin. Ukończył z wyróżnieniem Liceum Muzyczne im. S. Moniuszki w Bielsku-Białej, w klasie perkusji mgr. L. Sojki. W 1994 r. ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie perkusji ad. S. Welanyka.
W latach 1990-2000 współpracował z Krakowską Grupą Perkusyjną (festiwale muzyki współcze-snej w Krakowie, Opolu, Poznaniu, Warszawie, Bratysławie, Berlinie i Pradze). Jako członek zespołu Overtime zdobył II nagrodę na Festiwalu Jazz Juniors w Krakowie (1990 r.). W 1991 r. wziął udział w Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym ARD w Monachium.
Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji Akademii Mu-zycznej w Krakowie (doktor habilitowany). Współpracuje z orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Akademii Beethovenowskiej, a także z orkiestrą Sinfonietta Cracovia. Od 1992 r. jest członkiem orkiestry kame-ralnej Capella Cracoviensis. Jest współzałożycielem i członkiem zespołów kameralnych: Barock Tune oraz Alta Cappella (historyczne instrumenty dęte i perkusyjne).
Ma na swoim koncie prawykonania utworów D. Eddleman’a i M. Stachowskiego (Krakowski Duet Per-kusyjny). Szczególnie bliskie są mu kompozycje perkusyjne K. Moszumańskiej-Nazar, A. Walacińskiego, A. Panufnika, A. Krzanowskiego czy A. Kaczyńskiego, które wykonywał wielokrotnie na festiwalach w kraju i za granicą. Swoje kompozycje dedykowali mu M. Mengjiqi i D. Eddleman.
W 2000 r. wystąpił na Festiwalu Kultury Azjatyckiej w Niigata, wraz ze światowej sławy wiolon-czelistą Yo-Yo Ma oraz Marią Pomianowską i Michałem Kulentym w projekcie Silk Road. Koncertował w wielu krajach europejskich a także w USA, Japonii, Korei Płd., Chinach i na Tajwanie. Nagrał kilkadziesiąt płyt CD z muzyką klasyczną, współczesną, etniczną oraz poezją śpiewaną.