Starodawne fidel płocka i suka biłgorajska wskrzeszają brzmienia znane naszym dalekim przodkom, fagot dobarwia i zaskakuje, akordeon rozszerza harmonię wprowadzając jazzowe skale i niespotykane rytmy.
Fidel Płocka to instrument strunowy, smyczkowy. Wykonany z jednego kawałka drewna. Prawdopodobnie pochodzi z XVI w. Oryginał instrumentu wykopano w 1985 r. podczas badań archeologicznych na płockiej starówce. Podczas gry jest on trzymany w pozycji kolanowej, a struny skracane są przez boczny dotyk paznokciem (tzw. technika paznokciowa). Ta technika wykonawcza zanikła w Polsce pod koniec XIX wieku.
Suka biłgorajska to archaiczny instrument smyczkowy, pochodzący z okolic Kocudzy k/Janowa Lubelskiego. Pierwsze wzmianki o instrumencie pojawiają się w roku 1888. Kolejnym jak dotychczas najlepszym źródłem informacji o tym chordofonie jest akwarela wykonana w 1895 roku przez znanego malarza Wojciecha Gersona. Niestety do naszych 4 czasów nie przetrwał żaden egzemplarz tego instrumentu. Została ona zrekonstruowana w 30lat temu.
Dominik Tekielak - fagot
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fagotu. Brał udział w festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą. Jako fagocista i kontrafagocista występował min z Orkiestrami Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Kaliskiej, Opery Krakowskiej, CORda Cracovia, Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną. Występował pod batutą m.in. takich dyrygentów jak Gabriel Chmura, Kazimierz Kord, Jan Latham Koenig, Jerzy Maksymiuk, Colin Metters, Marek Moś, Krzysztof Penderecki, Ruben Silva, Daniel Stabrawa, Yoav Talmi, Jean-Luc Tingaud, Antoni Wit. Zajmuje się również pedagogiką pracując jako nauczyciel fagotu w Szkole Muzycznej I st. nr 1 im. St. Wiechowicza w Krakowie.