Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Pieśni z cyklu "Geistliche Lieder":
Ach, daß nicht die letze Stunde
Brunnquell alle Güter
Beschränkt, ihr Weisen dieser Welt
Der lieben Sonne Licht und Pracht
Die bittʼre Leidenszeit beginnet
Jesus, unser Trost und Leben
Meine Seele, laß es gehen ….
Bist du bei mir, aria
Preludium i fuga Es-dur, BWV 552
Giovanni B. Pergolesi (1710-1736)
Se tu mʼami, se sospiri, arietta
Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Ah! mio cor, aria z opery "Alcina"
Anonim
O leggiadri occhi belli
Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Verdi prati, selve amene, aria z opery "Alcina"
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
Passacaglia in d: Bux WV 161
Barbara Ostafin – mezzosopran- kontynuuje rodzinne tradycje muzyczne.
Ukończyła z wyróżnieniem Krakowskie Konserwatorium Muzyczne im.W.Lutosławskiego w klasie śpiewu prof .Lucyny Kapralskiej-Pitry (2008 r.). Wcześniej śpiewała w Akademickim Chórze "Organum", z którym koncertowała m.in w: Austrii, Francji, Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech i USA. Brała udział w : prawykonaniu "Nieszporów Ludźmierskich" J.K.Pawluśkiewicza oraz w "Weselu Figara" W.A.Mozarta z Capellą Cracoviensis, a także w "Nabucco" G.Verdiego w Operze Krakowskiej i w ramach Stagione di Opera Italiana (Berlin,Hamburg,Düsseldorf). Swój warsztat doskonaliła podczas Letnich Kursów w Niepołomicach prowadzonych przez E. Towarnicką i prof. M. Habelę (Szwajcaria), a także u A.Stolarczyk.
Artystka współpracowała z Teatrem Hagiograf i z Akademickim Ruchem Misyjnym. Występowała ze znanymi artystami m.in.: D.Imiełowska, J.Oberbek, W. Wrona, J. Sypek. J. Migała, W. Nowak, S.Ziółkowski, J. Sobeńko, B.Grzybek, I.Drobotowicz –Orkisz, T.Kwinta. Była pomysłodawczynią i współwykonawczynią koncertów poświęconych pamięci wybitnych krakowskich lutników: Christiana i Gustawa Häusslerów (Kościół św.Marcina w Krakowie), a także autorką pierwszego opracowania ich biografii i działalności.
Od wielu lat zajmuje się badaniem życia i twórczości zapomnianego kompozytora krakowskiego – Franciszka Mireckiego, a także jego popularyzacją (odczyty, wystawy, audycje radiowe). Jest inicjatorką nadania Szkole Muzycznej I st. w Dobczycach imienia Franciszka Mireckiego, a także autorką pierwszej monografii tego artysty : „ Z Krakowa do La Scali. Franciszek Mirecki (1791-1862). Monografia“ Kraków, 2022.
Zygmunt Kokoszka urodził się w 1977 r. w Krakowie w rodzinie o tradycjach muzycznych. W 2003 r. ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk – Podrazy.
Kest laureatem IV Międzynarodowego Konkursu Organowego im. J. P. Sweelincka w Gdańsku w 2000 roku. Brał udział w licznych kursach interpretacji muzyki organowej w kraju i za granicą. W latach 2000-2006 prowadził klasę organów w Archidiecezjalnej Szkole Organistowskiej, a w latach 2006 – 2018 w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej w Krakowie. Współpracuje z Bazyliką Mariacką, w której w latach 2008 – 2022 pełnił funkcję organisty. Od 2018 roku jest nauczycielem – akompaniatorem w Szkole Muzycznej I stopnia w Świątnikach Górnych odnosząc sukcesy z uczniami na konkursach. Od 2020 roku studiuje fortepian w Akademii Sztuki w Szczecinie w klasie dr hab. Urszuli Szyryńskiej.
Prowadzi również działalność koncertową jako solista, kameralista i akompaniator w kraju i za granicą (Niemcy, Ukraina, USA). Współpracuje jako akompaniator z chórami (m.in. Chór Mariański, Akademicki Chór Organum, Chór Canticum Iubileum z Limanowej, Capella Marialis, Kantorei Sankt Barbara).