Sobota/18.11.2023
Mała Norymberga Twórcy: Staszek 'sear' Słodyczka
Czas trwania: 3 godziny
Liczba miejsc: 4-6 (unisex, możliwy crossplay)
Larp opowiadający o byłych pracownikach biura na Tiergartenstraße 4, które było odpowiedzialne za Akcje T4 czyli masowego mordu na osobach niepełnosprawnych w nazistowskich Niemczech w latach 1939-1944.
O autorze:
Miłośnik wszelakich sposobów opowiadania historii. W larpach najbardziej ceni możliwość wcielenia się i obcowania z postacią.
Triggery: śmierć, nazizm, przemoc.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: brak.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot poranny.
Miskatonic MadnessTwórcy: Jakub Barański
Czas trwania: około 5 godzin
Liczba miejsc: 6-36 (unisex, możliwy crossplay)
Uniwersytet Miskatonic nie należy do lekkich. Na studiujące tam osoby czeka wiele wyzwań. Jedynie ułamek każdego rocznika kończy uczelnię. Do najbardziej przerażających należą zajęcia prowadzone przez profesora Thomsona — miłośnika, badacza i specjalisty z dziedziny literatury grozy. Na koniec każdego semestru rzesze osób muszą zmierzyć się z egzaminem poprawkowym. O takich, które by go zdały… nigdy nie słyszano.
Nie inaczej jest w tym roku. Od ponad tygodnia próżno szukać życia na kampusie uniwersyteckim. Pojedyncze osoby prześlizgują się w grobowych nastrojach między domami studenckimi i biblioteką. Ciągle pada deszcz. Atmosfera jest podła. Nikomu nie uśmiecha się oblanie egzaminu i wydalenie z uczelni. Termin poprawki zbliża się z każdym dniem. Wyczuwalny poziom stresu rośnie z każdą minutą. To sytuacja, w której może wydarzyć się tylko jedno…
Może zrobią to w nieużywanej świetlicy. Może ktoś zwinie z portierni klucze do auli. Może wybiorą opuszczony dom studencki na uboczu kampusu. Ktoś pewnie przyniesie butelkę alkoholu. Ktoś inny zorganizuje muzykę. Czas na spontaniczną imprezę, która nie skończy się dobrze… Niech rozegra się szaleństwo w Miskatonic!
–
Miskatonic Madness to larp w klimacie grozy i szaleństwa, w którym istotne jest zapoznanie osób chętnych do udziału ze szczegółowymi celami i założeniami gry. Dobrym pomysłem może być lektura rozbudowanego opisu gry, w którym przedstawione są najważniejsze elementy larpa. Ten mini dokument projektowy może być przydatny zarówno dla osób zdecydowanych, jak i dla tych które zastanawiają się: czy Miskatonic Madness to larp dla nich.
Mile widziane będą kostiumy nawiązujące do lat 80. XX wieku i archetypu postaci oraz wyraźne elementy kolorystyczne we wskazanym kolorze postaci – te ostatnie mogą być również dostarczone przed grą przez osobę prowadzącą grę np. w postaci świecących kolorowych opasek.
W przestrzeni gry używane będzie kolorowe zmieniające się oświetlenie i głośna muzyka. Możliwe warianty oświetlenia to: szybko zmieniające się kolorowe światła w czasie imprezy, zmieniające się kolorowe światło w całej przestrzeni powiązane z zasadami gry (fate play), całkowita ciemność. Możliwe warianty muzyczne to: rozrywkowa muzyka taneczna, muzyka symfoniczna. W przestrzeni gry mogą pojawić się akcesoria imprezowe tj. ozdoby, kubeczki, sprzęt muzyczny, głośniki itp. Osoby grające mogą wnieść na grę własne rekwizyty, ale każdy z nich powinien zostać skonsultowany z osobą prowadzącą grę i uzyskać akceptację (nie powinny być to: przedmioty niebezpieczne, larpowa broń, odtwarzacze muzyki itp.).
Inspiracje: Mitologia Cthulhu, gra fabularna Zew Cthulhu, gra fabularna Tajemnice Pętli, gra fabularna Tajemnice Powodzi, serial Stranger Things, film The Cabin in the Woods
O autorze:
Organizator, twórca, gracz. Pomysłodawca i koordynator projektu LubLarp. Dwukrotny zdobywca Złotej Maski, za larpy Birdman oraz Super Mario Business Story. Laureat konkursu larpowego Carbon, za grę Miskatonic Madness. Współautor larpów Bal marionetek oraz D8. Wie, że jest nieskończenie dużo dobrych powodów do larpowania, ale dla niego larpy to przede wszystkim opowieści. Wychowanek lubelskiej szkoły larpowania, narratywista, entuzjasta larpowych eksperymentów, poszukiwacz nowych form opowiadania pasjonujących historii.
Triggery: Miskatonic Madness to larp w klimacie grozy i szaleństwa, w którym osoby grające dostają do użytku warunki i narzędzia do budowania atmosfery gry. W związku z tym do gry mogą zostać wprowadzone treści niezależne od scenariusza i osoby prowadzącej grę. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że na grze pojawią się treści związane z pojęciami takimi jak: bezkarność, choroba, degeneracja, groza, okaleczenie, okrucieństwo, paranoja, przemoc, sadyzm, szaleństwo, uzależnienie, żądza. Ta lista nie jest zamknięta. Jeżeli chcesz zgłosić się na grę, ale obawiasz się wystąpienia Twoich triggerów, skontaktuj się przed zgłoszeniem z osobą prowadzącą grę. Ma ona możliwość częściowego wpływu na treści, które mogą pojawić się na grze. W przypadku niektórych triggerów możliwe może być również omówienie ich w trakcie wprowadzenia do gry jako elementów niepożądanych. Nigdy nie ma jednak gwarancji, że nie wystąpią na grze. Osoby uczestniczące w larpie Miskatonic Madness zawsze mają możliwość opuszczenia terenu gry bez podania powodu. Nie ograniczy tego fabuła ani zasady gry.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: wymagane są stroje.
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot poranny.
14 PosterunekW jednym z większych miast Polski stoi obdrapany i pospreyowany komisariat. Widać, że jego lepsze czasy nigdy nie nadeszły. Może dlatego, że wysyłani są tu wszyscy "kompetentni inaczej". Pomimo złej sławy policjantki i policjanci starają się utrzymać porządek na swoim rewirze. Wojny między braćmi bliźniakami — Proboszczem i Mafiozą, zbuntowane nastolatki, zagubione niemieckie krowy i rebelie prostytutek — to ich codzienność. Każdego dnia toczą nierówną walkę z systemem, światem i petentami — jednak na horyzoncie pojawiło się nowe niebezpieczeństwo — INSPEKCJA Z CENTRALI! Jak sobie z nią poradzą? Czy pojawienie się nowej zastępczyni Komendanta im pomoże? Jak potoczy się wojna między mafią a kościołem? To wszystko, a nawet więcej już w kolejnym odcinku 14 Posterunku!
O autorze:
Gram od 2009 roku, pierwszego larpa napisałem w 2010. Od tej pory napisałem i poprowadziłem blisko 40 larpów o różnej tematyce. Najpewniej czuję się w realizmie magicznym, komediach i motywach z kultury japońskiej. Lubię larpy dzielone na sceny nie mające jedności czasu i miejsca. Uważam, że daje to większą przestrzeń na rozwój postaci i opowiadanie historii.
Poza larpami bardzo mocno angażuje swój czas w fotografię analogową, laser taga i opiekowanie się uroczą kotką o imieniu Hefajsta!
Triggery: przemoc, wulgarne słownictwo, dyskryminacja społeczna, rasizm, tematyka religijna, śmierć — larp jest w konwencji absurdalnej komedii i nie jestem w stanie przewidzieć wszystkich tematów poruszanych na larpie.
Poziom dotyku: full touch, no pain.
Wymagania stroju: gra wymaga strojów — Niebieskie koszule i ciemne spodnie dla policjantów, postaci drugoplanowe — stroje dowolne, mogą być dziwne, pasujące do postaci.
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot poranny
Wyprawa po Złote RunoTwórcy: Przemysław "Przem" Głomb
Czas trwania: 5 godzin
Liczba miejsc: 6 lub 8 (unisex, możliwy crossplay)
Sweetie, we're crooks. If everything were right, we'd be in jail. (Wash, ,,Firefly'')
Jest rok 2123.
Ludzkość sięgnęła gwiazd, podróże między systemami planetarnymi są na porządku dziennym.
Sztuczna inteligencja jest obecna wśród ludzi; budowane na podobieństwo człowieka androidy wykonują szereg codziennych zadań.
Dalej najważniejsze są pieniądze.
Niewielka grupa profesjonalnych kosmicznych złodziei planuje skok życia.
Jedyny sposób żeby osiągnąć cel, to wykorzystać zespół androidów, specjalnie wytrenowanych i przygotowanych do zadania.
Nagroda jest warta zachodu, ale jej zdobycie może być trudniejsze, a stawka wyższa niż się początkowo wydawało.
***
Bring yourself back online. (Ford, ,,Westworld'')
O czym jest ten larp?
O androidach i ludziach, ich współdziałaniu razem, relacjach, kształtowaniu się osobowości androidów pod wpływem ludzi -- a być może także o wpływie androidów na ludzi.
Ta gra jest dla Ciebie jeżeli:
- ciekawi Cię tematyka androidów, czym oni są lub nie są, chciałbyś/chciałabyś pobawić się tym tematem -- obserwując ich z zewnątrz lub wcielając się w taką postać
- lubisz eksperymentalne mechaniki
- lubisz proste gry z mieszanką klimatu i zadania do wykonania, oparte na swobodnej kooperacji graczy w różnych rolach
Ta gra może nie być dla Ciebie jeżeli:
- ma dla Ciebie znaczenie szczegółowa karty postaci, drobiazgowo przygotowane wątki, realistyczna scenografia odwzorowująca 1:1 miejsce gry (w ,,Wyprawie'' postacie i relacje są tworzone przez graczy, a świat i miejsce są określone grubymi pociągnięciami pędzla)
- lubisz pełną swobodę dla swojej postaci na grze (w ,,Wyprawie'' jako człowiek startujesz z zadaniem do wykonania, a jako android Twoja gra jest moderowana ich mechaniką)
- ma dla Ciebie znaczenie czy sytuacja na końcu gry -- ,,wygrana'' lub ,,przegrana'' -- jest określona przez obiektywne, znane od początku zasady (w ,,Wyprawie'' wynik gry zależy od sumy tego, jak gracze zinterpretują poszczególne wydarzenia czy sytuacje)
Its too bad she won't live, but then again, who does? (Gaff, ,,Blade Runner'')
Dodatkowe informacje:
- 6 lub 8 (TBD) ról unisex, ludzie i androidzi, przydział w trakcie warsztatów
- Mechanika: specjalna mechanika dla nabywania przez androidy doświadczeń w trakcie gry, wykorzystująca karty Dixit. No pain. Kolory bezpieczeństwa
- Gra nie zakłada trudnych tematów, ale mają one szansę pojawić się z inicjatywy uczestników
- Inspiracje: Firefly, Blade Runner, Westworld, Alien, Detroit: Become Human
Triggery: brak.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: stroje w klimacie space opera lub neutralne.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot poranny.
Śmierć w ChillinghamTwórcy: Sylwia “Kitsu” Grzędzińska
Czas trwania: 4 godziny
Liczba miejsc: 12 (6 żeńskich, 5 męskich, 1 unisex)
W rodzinnej posiadłości, na Zamku Chillingham (Anglia) zbierają się członkowie rodziny Sykes, aby pożegnać niedawno zmarłego Sir Gregorego, głowę rodu Sykes oraz odczytać pozostawiony przez niego testament. Jednakże ceremonię przerywa nagła śmierć pracującej w posiadłości osobistej pielęgniarki Sir Gregorego – Suzy Keppel. Na miejsce zdarzenia zostaje wezwany komisarz Hammond, a każda z osób przebywająca na zamku zostaje podejrzana o dokonanie zabójstwa.
Czy komisarz odkryje motyw popełnionej zbrodni oraz aresztuje sprawcę? Czy może śmierć Suzy to tylko nieszczęśliwy wypadek?
Zabójczy testament to czarna komedia osadzona w realiach życia brytyjskiej arystokracji XXI wieku. Gra o wyciąganiu rodzinnych brudów na powierzchnię. Pełna przerysowanych postaci, ludzkich tragedii i dramatów.
O autorce:
Gram w larpy z przerwami od 2015 roku. Zaczęło się od chamber larpów na Pyrkonie, potem doszły inne konwenty, a po zagraniu kilkunastu gier postanowiłam sama napisać coś swojego. Tak powstał larp Cafe Hell, który miał swoją premierę na Kapitularzu w 2016 roku. Potem powstał larp Area 51, o lądowaniu kosmitów w czasach zimnej wojny, który był ciepło przyjęty zarówno na Pyrkonie, jak i Zjavie 10 w Warszawie. Niestety ze względów osobistych (próba pogodzenia studiów doktoranckich z pracą i domem) zrezygnowałam na dłuższy czas z grania, jak i prowadzenia. Jednakże osiągnieta ponownie stabilizacja życiowa pozwoliła mi powrócić do dawnego hobby. Jako członek Stowarzyszenia Larpunk znowu gram i tworzę własne larpy.
Triggery: narkotyki, alkohol, przemoc psychiczna, przemoc fizyczna, śmierć.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: gra wymaga strojów.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot poranny (10-14)
ApelacjaTwórcy: Piotr "Wargulec" Wysocki-Wierdak
Czas trwania: 4 godziny
Liczba miejsc: 5 (unisex, możliwy crossplay)
Larp o tematyce problemów systemu Karnego opartego o USA
O autorze:
Krakowiak, od 15 lat larpuje i tworzy larpy, duże i małe. Były już bitewniaki, terenówki, dramy, cykliki, chambery, taneczne, nieme... Chyba każdą formę grałem, a większość też stworzyłem coś do zagrania. Z zawodu Tester, ze szkoły Fizyk, z charakteru Nerd I Sceptyk.
Triggery: przemoc, niesprawiedliwość, śmierc członka rodziny, cwelenie, choroba, kara śmierci, myśli samobójcze.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: brak.
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot poranny.
Tajemnica klanu BrokvarTwórcy: Anna Chmura
Czas trwania: 4 godziny
Liczba miejsc: 11 (4 żeńskie, 4 męskie, 3 unisex)
Podczas gdy wojownicy z klanu Brokvar świętują kolejną zwycięską walkę do portu przybija statek jarla Njala „Łupieżcy” z klanu Hindar. Powiadają, że ma on młodego syna i pragnie połączyć oba klany węzłem małżeńskim. Która z córek jarla Sverkera „Niezłomnego” z klanu Brokvar już niedługo odpłynie z rodzinnej wyspy?
Larp opowiada historię dwóch skelligijskich klanów osadzoną w świecie “Wiedźmina” Andrzeja Sapkowskiego. To dramat rodzinny zbudowany wokół tajemnicy, która nigdy nie powinna ujrzeć światła dziennego. Skellige słynie z dzielnych wojowników wykreowanych na wzór wikingów. Zatem dla postaci najważniejsze są 2 aspekty: religia i tradycja. By zagrać w larpa, nie jest konieczna znajomość prozy Sapkowskiego czy gier o Wiedźminie.
O autorce:
Studentka medycyny, włóczkowa rękodzielniczka i miłośniczka greckiej mitologii (co da się odczuć w jej grach). W grach fabularnych stawia na emocjonalne dylematy postaci, wątki nadnaturalne oraz quality feedback.
Triggery: przemoc, wulgarne słownictwo, dyskryminacja społeczna, tematyka religijna, śmierć bliskich, samobójstwo, kazirodztwo, porzucenie.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: gra wymaga strojów.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot wieczorny
Biel, albo…Twórcy: Jakub "Famul" Famulski oraz Rafał "Mefii" Matraszek
Czas trwania: 4 godziny
Liczba miejsc: 11 (5 żeńskich, 5 męskich, 1 niebinarna, możliwy crossplay)
“*Po fiasco próby generalnej Ingrid przypomina sobie swoją ciotkę i wciela się w nią, porzucając swoje na delikatne metody pogrywania tą dwójką, na rzecz ciotecznych zdecydowanych działań. Zmusza Bernadettę i Santiago, żeby spróbowali jeszcze raz i przypomnieli sobie dawny ogień ich uczucia do siebie. W wyniku tego tancerz i bokserka wcielają się w swoje niedokończone sprawy, czyli siebie nawzajem i przeżywają raz jeszcze swój pierwszy wieczór eksplozji namiętności, oczywiście - zgodnie z mechaniką - po tym o sobie zapomną…” - fragment scenariusza Bieli…*
*Biel albo w poczekalni dworca Flims nieopodal znamienitego sanatorium Waldhaus sławnego na całą Europę i nie tylko* to artystyczny larp o zapominaniu i rozpadzie. Ta inspirowana modernistyczną powieścią i postmodernistycznym kinem gra zabierze uczestników do Szwajcarii ubiegłego wieku. Wcielicie się w malownicze postaci europejskich indywidualistów, którzy po pobycie w luksusowym sanatorium czekają na niewielkiej stacji kolejowej na pociąg, który zabierze ich do domu. Pociąg się spóźnia, a zebrani powoli zapominają o swojej przeszłości, ale ich pragnienia pozostają. Uwolnieni od wspomnień będą mogli na nowo napisać swoje historie.
Ten scenariusz nie gwarantuje możliwości opowiedzenia spójnej historii, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że to utrudnia. W zamian pozwala doświadczyć rozpadu, oferuje wyzwania do odegrania i daje możliwość przeżycia czegoś innego.
Osoby biorące udział w grze, otrzymają dostęp do dokumentów: podręcznika gracza, kart postaci, scenariuszy gry. Na podstawie ankiety, w której wskażą postacie, w które chcieliby się wcielić, zostaną im przydzielone role. Larp ma strukturę aktową, gdzie każdy akt ma z góry określoną długość trwania i tematykę oraz propozycje gry, a całość taktuje wyświetlany w trakcie gry film. Gra porusza tematykę/ma triggery: śmierci, przemocy fizycznej i psychicznej, wykluczenia i dyskryminacji, zdrady, seksu, wiary, jaskrawe światło, stroboskop, używki.
O autorach:
Larpowcy z Wrocławia, czasem grają w larpy, czasem je tworzą, miłośnicy niestandardowych formuł.
Triggery: śmierci, przemoc fizycznej i psychicznej, wykluczenia i dyskryminacji, zdrady, seksu, wiary, jaskrawe światło, stroboskop, używki.
Poziom dotyku: full touch - pełny dotyk w tym sprawiający dyskomfort moderowany mechaniką gestów.
Wymagania stroju: stroje wpisujące się w estetykę larpa (”białe” kolory, stylizacje z lat 20. bądź 30. XX wieku).
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot wieczorny
Nightclub“I need a man who'll take a chance
On a love that burns hot enough to last
So when the night falls
My lonely heart calls”
I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me), Whitney Houston
Znoje ciężkiego tygodnia zostawiasz w sobotni wieczór za drzwiami klubu nocnego. Siadasz przy barze, zamawiasz drinka i wodzisz wzrokiem za ludźmi, którzy co tydzień przychodzą tu w tym samym celu. Może tym razem nie skończy się na jednym tańcu, może wymienicie się numerami, może spotkasz kogoś na resztę życia.
Nightclub to romantyczny larp o podrywaniu, flirtowaniu, zauroczeniu, zakochaniu, miłości po grób, osadzony w klimacie klubu nocnego lat ‘80. Historia została podzielona na akty, a postaci są inspirowane tekstami kultowych piosenek tamtej dekady. Mile widziane są stroje, elementy strojów i rekwizyty w klimacie.
UWAGA: larp przeznaczony jest dla 10/20 zapisanych graczy, ale dopuszcza udział “statystów”, o ile zapoznają się przed wejściem i będą przestrzegać zasad wywieszonych na drzwiach sali.
O autorze:
Larpy są dla niego czymś więcej niż tylko rozrywką. Zagrał ponad 200, poprowadził ponad 130, a (współ)tworzył ponad 30 gier. Obronił pracę magisterską o larpach, a teraz uczy ich projektowania i reżyserii na UMCS. Wychowanek lubelskiej szkoły larpowej, współzałożyciel grupy LubLarp, pomysłodawca Larpów Najwyższych Lotów. Laureat i sędzia Złotych Masek i Larpowych Laurów. Uczestnik i mówca konferencji: KOLA, Knudepunkt, Portal oraz TEDxLublin, gdzie prezentował larpy jako potężne narzędzie w edukacji i rozwoju osobistym. Pracował przy takich projektach jak Koszmarne Gąszczu Kołysanki, Witcher School, HØST, Larp Alchemy i Portal 10. Współzałożyciel LarpVenture, którego celem jest dostarczanie gier dobrej jakości pod względem fabuły, designu, produkcji i doświadczenia grających.
Triggery: larp opiera się na fizycznej grze/grze ciałem (poziom dotyku zależny od uczestników) i odgrywaniu relacji romantycznych (role unisex, mogą pojawić się wątki nieheteronormatywne). Scenariusz przewiduje odgrywanie scen tańca i spożywania alkoholu. Nie zakłada trudnych tematów, które mogą pojawić się w grze wyłącznie z inicjatywy uczestników ani odgrywania scen przemocy i seksu.
Poziom dotyku: full touch.
Wymagania stroju: gra wymaga strojów.
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot wieczorny (17-22)
Doping “Skating’s like… It’s like breathing.
I don’t particularly enjoy it, but I can’t imagine not doing it. And if I stopped, it’d feel like…like drowning”
Kat, “Spinning out" (2020)
Alex od zawsze miał/a talent. Wiedział to każdy w miasteczku. Skakać na łyżwach zacz*ł/a w wieku 5 lat. Jego/jej kariera rozwijała się prężnie aż do ostatniego tygodnia. Za miesiąc ma się odbyć wylot na igrzyska, przygotowania trwają w pełni, a Alex najwyraźniej bierze doping. Media jeszcze o tym nie wiedzą, może jest szansa, aby to ukryć, w końcu Alex ma już 17 lat, na następne igrzyska może już nie pojechać. Nieoficjalne zebranie wszystkich zainteresowanych odbywa się w salonie domu państwa Kamińskich. Być może karierę jeszcze da się uratować, tylko pytanie - jesteście gotowi na takie oszustwo?
Larp opowiada historię rodziny w kryzysie. Ich życie było skoncentrowane wokół jednej osoby i nagle zostaje zupełnie zburzone. Tytułowy doping jest punktem wyjścia do rozmowy o relacjach i problemach, którymi targani są bohaterowie.
Ten larp jest dla ciebie jeśli:
Lubisz trudniejsze wątki
Interesują cię problemy współczesnego sportu
Lubisz gotowe karty postaci
Ten larp nie jest dla ciebie jeśli:
Wolisz zagrać komedię
Chcesz mieć wpływ na tworzenie postaci
Przeszkadza ci umowność pewnej wiedzy na larpie
Triggery: przemoc seksualna jako ofiara, choroba psychiczna, porzucenie przez rodzica, próba samobójcza.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: brak.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot wieczorny (17-21)
Smells Like Teen SpiritTwórcy: Roni Koryciński*, Kaczka
Czas trwania: 5 godzin
Liczba miejsc: 5-6 (2 żeńskie, 2 męskie, 1-2 unisex, możliwy crossplay)
Wrzesień. Paczka przyjaciół z dzieciństwa rozdziela się pierwszy raz od lat, kiedy trafiają do różnych liceów w pobliskim mieście.
Trójaktowy larp dziejący się na trzech różnych imprezach, w którym gracze wcielą się w grupkę nastoletnich przyjaciół. Do tej pory spędzili całe swoje życie razem, w tej samej malutkiej miejscowości, ale pójście do liceum oznacza lawinę zmian. Pierwszy raz tak mocno rozdzieleni, mogą wykorzystać sytuację, żeby zżyć się jeszcze bardziej... albo zupełnie się rozpaść.
Larp korzysta z profili na Facebooku zamiast tradycyjnych kart postaci. Tym samym do udziału wymagany jest smartphone obsługujący messengera.
Triggery: wykluczenie, homofobia, alkoholizm, narkotyki, choroby serca, depresja, presja rówieśnicza, toksyczne relacje, rozwód, wyścig szczurów, relacje z rodzicami, strata członka rodziny, problemy z nauką
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: brak.
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot wieczorny (17-22)
Czternaście czarekTwórcy: Mateusz "Ero" Pabisek, Przemek "Oglaf" Wajda (Topory)
Czas trwania: 5 godzin
Liczba miejsc: 14 (większość unisex, możliwy crossplay)
Tego roku malownicze przełęcze klanu Smoka zatrzasnęły się w zimowych objęciach zdecydowanie szybciej niż przewidywano. Wędrowców, którzy nie zdołali ich opuścić przyjmie jak zwykle Herbaciarnia Ośmiu Lilii. Ostatni przybytek przed ziemiami Ważki zapewni im zimowanie w doskonałym towarzystwie, choćby miało to kosztować głowę …
Triggery: krew, śmierć, zdrada.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: gra wymaga strojów.
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot wieczorny (17-22)
Klątwa Rodziny BlackwoodTwórcy: Maciej Bugalsk
Czas trwania: 4 godziny
Liczba miejsc: 6 (1 żeńska, 2 męskie, 3 unisex, możliwy crossplay)
Jest 31 października 1965 r., miasteczko Jackson w Alabamie. Sto lat temu zniesiono niewolnictwo, ale zaledwie trzy miesiące wcześniej Czarnoskórzy Amerykanie otrzymali prawo do głosowania. W marcu rozpoczęły się zmasowane bombardowania Wietnamu Północnego w ramach operacji Rolling Thunder a lada moment odbędzie się wielotysięczny marsz na Waszyngton na rzecz pokoju w Wietnamie. Jednocześnie dopiero od roku zamężne kobiety mogę podejmować pracę zawodową a od pięciu miesięcy legalnie kupować pigułki antykoncepcyjne. Powiedzieć, że dużo się dzieje, to jak nic nie powiedzieć.
Ameryka się zmienia gwałtowniej niż kiedykolwiek wcześniej. Jednym się to podoba bardziej, innym mniej. Nieboszczyk Samuel Blackwood z pewnością przewraca się w grobie. Stary Samuel był największym właścicielem niewolników w okolicy i wieloletnim burmistrzem Blackwood. Wkrótce po jego tragicznej śmierci w pożarze burmistrzem został jego syn James. Jego trzej synowie także trzęśli miastem a najstarszy był swego czasu przywódcą lokalnego KKK. Jednakże czasy się zmieniły i prawnuki starego Samuela mają poglądy nieco inne niż on. Część z nich ma Czarnoskórych kolegów a w ukryciu przed rodzicami słuchają Jimiego Hendrixa i Raya Charlesa. Młodzi ludzie postanowili spędzić Halloween w starej, spalonej równo 100 lat wcześniej rodzinnej rezydencji. Liczą na dreszczyk emocji. I go dostaną. Z całą pewnością.
O autorze:
Mam na imię Maciek, zawodowo zajmuję się edukacją a hobbystycznie graniem w larpy i pisaniem larpów. Lubię larpy krótkie, intensywne i dobrze przemyślane pod względem struktury i takie staram się tworzyć. Nie przepadam za wielogodzinnym klimaceniem i gadaniem o niczym. Moim marzeniem jest zagrać w larpa inspirowanego serialem Cyberpunk: Edgerunners. Na koniec przydałaby się jakaś dziwna ciekawostka - lubię agrest i chorały gregoriańskie.
Triggery: śmierć, rasizm, opętanie, kontrowersje obyczajowe.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: wymagane stroje stylizowanych na lata 60-te lub 70-te XX wieku.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot wieczorny (17-21)
HiperbajzelTwórcy: prowadzący: Kamil Znamiec, twórca: Anka Jaworska
Czas trwania: 5 godzin
Liczba miejsc: 10 (3 żeńskie, 4 męskie, 3 unisex, możliwy crossplay)
Liczne zaginięcia i przynajmniej jedno morderstwo. Niewyjaśnione okoliczności i zeznania pełne dziwnych wzmianek o snach. Człowiek, który wygrał sprawę sądową z Panem Bogiem, zaprzyjaźniony z nim profesor, pragnący zostać maszyną... słynąca z braku moralności owdowiała księżna, zdegenerowana bohema artystyczna i przestarzały teatr awangardowy, którego młodziutcy bywalcy zdają się nie stanowić wystarczających filarów dla przyszłości lepszej niż miniony czas wojny. Mroczne wspomnienia i historia nadal rzucają cień na Miasto. Jedyną formą ucieczki od oślizgłej samotności, budowania lepszego świata i codziennych obowiązków okazują się nocne wyprawy do brudnych knajp, których nazwy zapomina się średnio pomiędzy czwartą nad ranem, a pierwszą gorzką kawą. Jeżeli któregoś dnia można by było sięgnąć po coś więcej, chyba nikt nie zawahałby się wyciągnąć ręki.
O autorach:
Ania Jaworska - Jestem z Poznania. Larpuję od roku 2017, pisać zaczęłam znacznie później i w pełni solowy projekt zrealizowałam dopiero w 2022. W larpach przyglądam się raczej poszukiwaniom teatralnym niż gamistycznym. Na co dzień żyję teorią i praktyką szeroko pojętej sztuki oraz literatury.
Kamil "trzeci" Znamiec - Twórca i gracz larpowy, tak to zaskakujące na konwencie larpowym. Pierwszego larpa zagrał w 2011 roku, ale poważniej ruszył z tym hobby w 2018. Od tego czasu przegrał ponad 150 larpów i nawet parę mu się podobało. Zawodowo data scientist z dodatkowym etatem jako łowca głów amator. Ulubione słowo to: racuch
Triggery: praca seksualna, mizoginia, opisy przemocy i satysfakcji z nią związanej, okrucieństwo, rozwiązłość seksualna.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: gra wymaga strojów.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: sobota 18.11, slot wieczorny (17-22)
Hotel CaliforniaTwórcy: Piotr Milewski
Czas trwania: 3.5 godziny
Liczba miejsc: 11 (unisex, możliwy crossplay)
"Hotel California" to cyberpunkowy kryminał inspirowany powieściami i filmami spod szyldu „Modyfikowany Węgiel”, wybranymi odcinkami serialu „Black Mirror” oraz grą RPG i video „Cyberpunk 2077”. Gracze wcielą się w role osób, których osobowości z różnych powodów zostały skopiowane do innych ciał. Wspomnienia ostatnich wydarzeń zawierają potężne luki, które w trakcie gry stopniowo będą wypełniać się treścią. Gdy pamięć o łączących i relacjach i zdarzeniach ostatecznie powróci, odkrycie tego kto, jak i dlaczego teoretycznie powinna być już tylko kwestią czasu.
Jak każdy klasyczny kryminał opowiada o zbrodni, za którą należy się kara lub zemsta. Jednak konwencja larpa daje nowe narzędzia do zabawy klasycznym gatunkiem, wprowadzając świeżość do bezpiecznych i czytelnych struktur i rozwiązań. Nowe motywy i metody popełnienia przestępstwa oraz sposoby jego wykrycia zostaną połączone w scenariuszu opartym o 7 Złotych Pytań Kryminalistyki.
Larp posiada kilka warstw fabularnych, które wraz z rozwojem akcji będą zmieniać kontekst wydarzeń, relacji pomiędzy postaciami i posiadanych informacji. Osoby uczestniczące mogą spodziewać się więc fabularnych plot twistów, niespodzianek i szerokiej palety emocji charakterystycznej dla gatunku i konwencji gry.
Wszystkie role są unisex (postacie graczy zostały skopiowane do przypadkowych ciał), ale może okazać się, że niektóre osoby będą grać wymuszony crossplay (w scenariuszu istnieją osobowości mężczyzn i kobiet). Jest to celowy zabieg wynikający z realiów świata przedstawionego.
O autorach:
Piotr Milewski - Game Designer i wykładowca akademicki z Trójmiasta. Autor ponad 200 gier larpowych, planszowych i karcianych. Organizator festiwali larpowych Hardkon, DreamHaven i Summer Week, warsztatów larpopisania Hardkon Larpers’ Reatreat oraz sceny larpowej BlackBox 3City. Autor pierwszego, polskiego podręcznika akademickiego do nauki projektowania gier “Gamebook”.
Marcin Zajdel - RPG-owiec, miłośnik gier i literatury od 25 lat związany w Gdańskim Klubem Fantastyki. W przeszłości wykładowca na Akademii Marynarki Wojennej, coach i trener biznesowy. Obecnie pilot, latający dla popularnej linii lotniczej, w wolnych chwilach oddany tworzeniu angażujących opowieści.
Triggery: teamtyka religijna / dyskryminacja lub wykorzystanie.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: wymagane stroje nawiązujące do stylistyki cyberpunkowej lub future noir.
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: niedziela 19.11, slot poranny (10-14)
Diuna: Wichry i WizjeTwórcy: Jakub “Gandi” Wasielak, Błażej Kardyś, Zbyszek Andrzejewski i Michał “Eldarion” Skerczyński
Czas trwania: 5 godzin
Liczba miejsc: 16 (1 żeńska, 15 unisex, możliwy crossplay)
Wichry i Wizje to pomysł na jak najwierniejsze odzwierciedlenie części klimatu Diuny w trakcie larpa. Jest to gra kładąca duży nacisk na wiarygodność oraz wczucie się w pustynny świat. Dlatego też…Wichry i Wizje to larp Fremeński!
Całość larpa będzie rozgrywać się w dwóch filtrnamiotach w trakcie potężnego samum (burzy piaskowej). Żywioł ten będzie powstrzymywać osoby grające przed opuszczaniem ich namiotów, a jego chwilowe osłabienia będą pozwalać na przemieszczanie się między nimi. Każdy namiot jest wyposażony w system filtracji wody, jednak jest ona racjonowana przez Mistrzów Wody. Dobrze jest przyjść lekko spragnionym, aby pamiętać o tym, że woda jest najważniejszym surowcem dla fremenów. Oczywiście w trakcie gry jest możliwość „awaryjnego” picia.
W grze mogą pojawić się tematy uzależnień, przemocy, walki i śmierci oraz formującego się jihadu. Należy przygotować stroje: szarawary, kamizelki, potargane płaszcze są wskazane. Nie ma potrzeb przygotowywać filtrarków, ponieważ wewnątrz namiotów fremeni nie mieli potrzeby ubierać swoich kombinezonów.
O autorach:
Jakub “Gandi” Wasielak **-** Twórca larpowy skupiony na konstrukcji oraz procesie tworzenia gier. Były koordynator Fornostu oraz autor wielu larpów na tym i na innych konwentach. Stworzył wiele gier – z niektórych był bardziej zadowolony, a w innych widział niejedną rzecz do poprawy. Od pewnego czasu jednak oprócz tworzenia ciekawej fabuły larpów zainteresowała go koncepcja ich konstrukcji. Organizator festiwalu Krak-ON
Błażej Kardyś - Larpujący blisko 15 lat (z przerwami na normalne życie) entuzjasta tak battlelarpów, jak i chamberów. Ostlandzki halabardnik, nippoński ronin i frontman Promyczków Elektora.
Michał “Eldarion” Skerczyński - Fan dobrej opowieści w każdej postaci. Samozwańczy król nalewek i kolekcjoner fajek. Larpuje od 2006 z różną częstotliwością. Lubi eksperymentować, a w swoich grach umieszcza nieoczywiste odwołania do Tolkiena.
Triggery: narkotyki śmierć, przemoc, na grze może pojawić się element zamykania graczy w zgonsuszniach (workach), jednak jest on dobrowolny i wymaga osobnego potwierdzenia za każdym razem. Gra odbywa się w zamkniętej przestrzeni, z której nie ma możliwości wychodzenia in-game.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: fremeńskie stroje, Mistrzowie dostarczą inspiracje przed grą.
Wiek: gra od 16 roku życia.
Kiedy: niedziela 19.11, slot poranny (10-15)
Grupa PrometeuszaTwórcy: Filip Kopij, Piotr Idziak
Czas trwania: 2.5 godziny
Liczba miejsc: 10-11 (unisex)
Na skutek działalności człowieka klimat zmienia się w dramatycznym tempie. Niezbędne są skoordynowane działania, by powstrzymać zagładę. Rośnie grono aktywistów chcących działać na rzecz planety. Właśnie z takich osób rekrutuje się Grupa Prometeusza, organizacja założona i prowadzona przez charyzmatycznego lidera. Działający w sieci Prometeusz nigdy nie ujawnił swojej prawdziwej tożsamości.
Grupa Prometeusza to asymetryczny chamber larp w klimacie filmu sensacyjnego. Większość graczy wcieli się w członków Grupy, którzy po raz pierwszy będą mieli okazję spotkać na żywo swojego przywódcę. Kilkoro graczy reprezentować będzie świat wielkiego biznesu.Czy za szczytnymi ideami Prometeusza nie kryje się coś więcej? Kiedy charyzmatyczny lider staje się guru? Czy wszystkie działania na rzecz przeciwdziałania katastrofie klimatycznej są usprawiedliwione? Gdzie przebiega granica między aktywizmem a terroryzmem. To niektóre z pytań, które mogą zadać sobie uczestnicy spotkania.
Zwycięska gra plebiscytu "Larpowe Laury 2023"
O autorach:
Filip Kopij - Zawodowo socjolog w świecie IT. Gra w co się da i gdy się tylko da, a gdy nie gra to pisze. Autor opowiadań i scenariuszy RPG. Po latach grania w larpy postanowił spróbować sił w ich pisaniu. Mieszka w Krakowie, lubi czekoladę i wspinaczkę.
Piotr Idziak - Antropolog kultury, zajmuje się udostępnianiem dziedzictwa kulturowego i marketingiem miejsc, tworzy gry symulacyjne dla szkół. Miłośnik górskich wypraw na jednokołowcu, amator wspinaczki i grania w RPG z córką.
Triggery: potencjalne triggery (dotyczą wybranych postaci, będzie możliwość wskazania ich w ankiecie): Sprawca przemocy, bycie obiektem przemocy (werbalnej lub fizycznej), fizyczne ograniczenie wolności.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: brak.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: niedziela 19.11, slot poranny (10-13)
Futuroid VikingTwórcy: Cyrus Bukowsky
Czas trwania: 5 godzin
Liczba miejsc: 22 (10 żeńskich, 9 męskich, 3 unisex)
Galaktyczna Wojna Religijna to już przeszłość - tak przynajmniej chcieliby myśleć niektórzy.
Pankonsorcjum Ziemskie wysyła niezliczone statki do zasiedlonych przez siebie kolonii, starając się utrzymać władzę nad kontrolowanymi systemami.
TR4P-Viking to właśnie jeden z takich statków.
Stanowicie jego załogę i pasażerów - jesteście naukowcami, technikami i specjalistami, dobranymi do zadań na każdej z kolejnych planet. Wracacie do domu po długiej misji. Do końca ostatniego skoku zostało już tylko kilka godzin.
O autorze:
Założyciel nieformalnej grupy GRART. Organizator warsztatów projektowania popularnonaukowych gier planszowych Science Game Jam. Aktywny gracz i prowadzący RPG. Swoją przygodę larpową zaczął na konwentach postapo Tornado i Rafineria. Kulturoznawca z wykształcenia. Redaktor i lektor z pasji.
Triggery: prześladowania religijne, samotność, zaburzenia psychiczne, samobójstwo.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: minimalne, możliwe wymagania kolorystyczne.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: niedziela 19.11, slot poranny (10-15)
Między czarą a jabłoniąTwórcy: larp autorstwa Aleksandra Estel Bedlicka oraz Gabriela Kruszona prowadzony przez Gabriela Kruszona.
Czas trwania: 4 godziny
Liczba miejsc: 12 (6 żeńskich, 6 męskich, możliwy crossplay)
Nad całą Anglią rozpostarł się złowrogi płaszcz ciemnych chmur.
Władza Króla Artura, który dotąd przez wiele lat rządził
królestwem żelazną ręką, słabnie. Konflikt, rozgrywający się między Avalońskimi Czarodziejkami a tymi walczącymi w imię Chrystusa, gorzeje. A na domiar złego Saksońskie wojska z każdym dniem coraz bardziej zbliżają się do bram zamku Camelot.
Wokół okrągłego stołu zasiadają Ci, w których Anglia pokłada swoje ostatnie nadzieje. Między nimi panuje grobowa cisza. I nikt nie ma wątpliwości, że jest to cisza przed burzą.
"Między czarą a jabłonią" to 3/4-godzinny chamberlarp na 6 ról żeńskich i 6 ról męskich, inspirowany legendami arturiańskimi i rozgrywający się na zamku Króla Artura Pendragona podczas zwołanej przez niego narady wojennej. Na naradę zaproszony jest każdy, kto może w jakikolwiek sposób pomóc uporać się z zagrożeniem ze strony najeżdżających Camelot Saksonów.
Okazuje się jednak, że stare urazy, personalne dramaty i mroczne tajemnice nie sprzyjają wspólnemu podejmowaniu tak ważnych decyzji.
Na grze pojawią się również takie wątki jak: walka o władzę, wiara i religia, magia, intrygi, romanse, zemsta, przetrwanie, żałoba, odnalezienie własnej ścieżki, wyzwolenie i inne.
O autorach:
Gabriela Kruszona - Rodowita poznanianka, aktualnie działa głównie w Łodzi. Larpuje od 2016, pisze i organizuje swoje gry od 2017 roku pod szyldem Konstelarpcji. Od czterech lat również jeździ na obozy larpowe jako wychowawczyni i mniej więcej od tego samego czasu mentoruje młodych mistrzów gry, współtworząc z nimi ich pierwsze scenariusze. Taką grą jest też „Między Czarą a Jabłonią”. W listopadzie zeszłego roku założyła Stowarzyszenie Larpunk, zrzeszające młodych twórców z całej Polski. W przerwach od larpowania lubi piec, pływać i grać w planszówki.
Aleksandra "Estel" Bedlicka- Chroniczny geek, gryfna frela, istota larpująca oraz notoryczny robiacz rzeczy. Pierwszą styczność z larpami przeżyła w 2017 i od tamtego czasu zdążyła zostać ostatnim nałogowcem. W 2021 zaczęła aktywnie udzielać się w zGranych Katowicach, a także tłumaczyć, tworzyć i prowadzić larpy. Przez lata była członkiem, a później także przewodniczącą Klubu Fantastyki "Kompanii Pod Zdechłym Smokiem", gdzie starała się promować i organizować larpy nie tylko dla tych 18+. Obecnie prowadzi inicjatywę Fern Larps, szerząc polską szkołę larpów kameralnych za granicą. Larpowo - jest wyznawcą estetycznych materiałów do gier, prywatnie - wierzy w spooky season supremacy. Jej zwierzę totemiczne to kwiat paproci.
Triggery: religia, żałoba, morderstwo, bycie sierotą, niechciane rodzicielstwo, utrata człowieczeństwa, nieodwzajemniona miłość, bycie dupkiem, starzenie się, transpłciowość, kalectwo.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: gra wymaga strojów.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: niedziela 19.11, slot poranny (10-14)
ŁaweczkaTwórcy: Klaudia Toruń i Marta Rozalia Szmigiel
Czas trwania: 4 godziny
Liczba miejsc: 6-10 (unisex, możliwy crossplay)
Przyznajcie się, kto z Was chociaż raz nie przysiadł na Ławeczce przed blokiem, dziękując w duchu za ten cud polskiej myśli technicznej? Kto nie przechodził obok sunsiadów delektujących się chwilami spędzonymi na takiej Ławeczce ? A kto z Was chociaż raz nie narzekał na życie, politykę i obsrane trawniki z poziomu polskiej Ławeczki? No właśnie! Taka Ławeczka to miejsce spotkań pokoleń, picia z sąsiadami kawusi, obierania ziemniaków oraz zabijania nudy wódką. Ale Ławeczka to też miejsce zdrad, kłótni o serial na całe osiedle oraz wyznań prawdziwej, wiecznej miłości. Ławeczka przed blokiem to polski skarb, to duma narodowa! Więc Ławeczkę to Ty szanuj! Możemy się lubić i nie lubić, ale o Ławeczce to złego słowa nie dam powiedzieć!
Ławeczka to jeepform będący komedią obyczajowa o polskim społeczeństwie blokowiska lat 90’, poruszający tematykę stereotypów, zarówno kulturowych jak i płciowych. Grę zaprojektowano na 6-10 graczy oraz interaktywną publiczność. Jeep podzielony jest na akty ze scenkami obyczajowymi między nimi. Mile widziane stroje i rekwizyty z lat 90 (prosimy o utrzymanie ich w na odpowiednim poziomie kicz.. polskości ;)
Triggery: cringe, stereotypy o Polsce lat 90. w najgorszym wydaniu.
Poziom dotyku: no pain.
Wymagania stroju: brak.
Wiek: gra od 18 roku życia.
Kiedy: niedziela 19.11, slot poranny (10-14)