Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata i fuga d-moll (dorycka) BWV 538
Chorał z kantaty 147
Leszek Wiśniowski (*1965)
„Dialectic"
„B-A-C-H / C-A-G-E”
Cesar Franck (1822-1890)
Chorał a-moll nr 3
Louis Vierne (1870-1937)
Carillon de Westminster op. 54 nr 6
W 1992 r. ukończył Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego
w Krakowie, w klasie organów prof. Jana Jargonia. Od 1995 r. pełni funkcję I organisty w Królewskiej Katedrze na Wawelu. W latach 1998-2020 był członkiem Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie.
Jako solista koncertował regularnie na najważniejszych festiwalach w kraju i za granicą. Wystąpił m.in. w katedrze św. Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku, katedrze Notre-Dame w Paryżu, katedrze św. Andrzeja w Sydney, Tokio Metropolitan Art Space, Nativity Church w Betlejem oraz w Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, Toronto, Jerozolimie, Irkucku, Istambule, Sankt Petersburgu i Moskwie.
W czasie pielgrzymek Ojca Świętego Jana Pawła II do ojczyzny, w liturgiach sprawowanych przez Jana Pawła II, pełnił rolę organisty w Katedrze Wawelskiej, Sanktuarium w Łagiewnikach oraz na Błoniach Krakowskich. W 2011 r. został wyróżniony przez papieża Benedykta XVI odznaczeniem „Pro ecclesia et Pontifice".
Jest autorem „Śpiewnika pieśni kościelnych" (wydanego nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w 1997 r.) oraz współredaktorem i współautorem wielu innych publikacji, m.in. „Śpiewnika Wawelskiego".
W latach 2016-2020 był dyrektorem Międzyuczelnianego Instytutu Muzyki Kościelnej w Krakowie. Obecnie pracuje w Instytucie Muzyki Kościelnej
Flecista, saksofonista, kompozytor, pedagog. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie fletu prof. Jerzego Jarosika i studiów doktoranckich w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Obecnie prowadzi klasę „Gry na flecie w zakresie muzyki jazzowej” w Katedrze Jazzu Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie i w Szkole Muzycznej II stopnia im.
B. Rutkowskiego w Krakowie. Laureat wielu nagród i wyróżnień, w tym m.in: Międzynarodowego Konkursu Młodych i Debiutujących Zespołów Jazzowych Jazz Juniors (Kraków 1993r), I Konkursu Standardów Jazzowych (Siedlce 1996), nagrody Ministerstwa Kultury i Sztuki (1998), Nowej Tradycji (Warszawa 2001r.), Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągniecia artystyczne (2015) Muzyk konsekwentnie wykraczający poza ramy jednego stylu czy gatunku, intuicyjnie łączący odległe przestrzenie muzyczne. Głównie związany jest z muzyką jazzową i współczesną.
Jest członkiem stowarzyszenia wykonawców muzyki współczesnej „Muzyka Centrum” Jak lider własnego zespołu bądź uczestnik innych projektów występował w Europie, Azji i Ameryce. Koncerty jego zespołu emitowane były przez TVP Kultura, PR II, PR III. Nagrał 5 płyt autorskich: Leszek HeFi Wiśniowski Lechoechoplexita (CM Records 2006), Leszek HeFi Wiśniowski - Kinetyka (EWmusic 2010), HeFi Quartet feat. Krzesimir Dębski – Live (TWDA 2013), HeFi Quartet - Parallax Error (Sjrecords 2017), Leszek Wiśniowski / Ewa Lipska „Awaria Świata” (Requiem Records 2021). Brał udział w nagraniu blisko 30-stu płyt innych muzyków jako współautor lub gość projektu.
Tworzy unikatowe projekty z ikonami światowego fletu jazzowego i awangardowego: Jamie Baum i Robertem Dickiem. W 2018 został zaproszony do wspólnego koncertu „Tribute to Dave Valentine” który odbył się w Orlando w USA, gdzie wystąpił wspólnie z amerykańskimi znakomitościami fletowymi jak Ernesto Fernandez, Orlando, Maraca Valle Ali Ryerson, Nestor Torres, Mark Vinci. Wiśniowski współpracował również z artystami reprezentującymi bardzo różne obszary estetyczne, m.in. Joanną Słowińska, Agatą Zubel, Krzesimirem Dębskim, Markiem Chołoniewskim, Leszkiem Możdzerem, Krzysztofem Ścierańskim, Dominikiem Wanią, Pawłem Kaczmarczykiem, Michałam Nestorowiczem, Vishwa Mohan Bhattem, Giridharem Udupa, Sandeshem Popatkar (INDIA). Jako solista współpracował z orkiestrami: Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonietta Cracovia, Archetti, Sinfonia Baltica, Filharmonia Pomorska, Philharmonic Chamber Orchestra Leopolis (Lwów), Filharmonia w Guadalajara (Meksyk), Filharmonia Dolnośląska, Filharmonia Futura. Brał udział w projektach Ośrodka Praktyk Teatralnych – Gardzienice. Koncertował i nagrywał w Azji, Ameryce i w Europie. Zrealizował partie solowe na ścieżkach dźwiękowych 8 filmów z muzyką Krzesimira Dębskiego i Zygmunta Koniecznego: „Stara Baśń” (reż. Jerzy Hoffman, muz. Krzesimir Dębski), „Magiczne Drzewo” (reż. Andrzej Maleszka; film nagrodzony Emmy Award 2007), „Ranczo” (reż. Wojciech Adamczyk, muz. Krzesimir Dębski), „Tylko nie teraz” (reż. Walerij Pendrakowski, muz. Zygmunt Konieczny), „Nie ten człowiek” (reż. Paweł Wendorff, muz. Zygmunt Konieczny), „1920 Wojna i miłość” (reż. Maciej Migas, muz. Zygmunt Konieczny) „Święty interes” (reż. Maciej Wojtyszko, muz. Zygmunt Konieczny), „Sztos 2” (reż. Olaf Lubaszenko, muz. Krzesimir Dębski).